Τελευταίο update: 25.02.2026
ΠΡΟΣΟΧΗ!
Οτι κάνω εδώ, τα κάνω στο δικό μου αυτοκίνητο και με δική μου ευθύνη μόνο για αυτό, δηλαδή το δικό μου αυτοκίνητο!
Αν αποφασίσετε κάτι ανάλογο και σπάσετε/χαλάσετε/κάψετε/διαλύσετε το αυτοκίνητό σας, είναι δική σας ευθύνη!
Ξεκάθαρα, λοιπόν: ΔΕΝ ΕΥΘΥΝΟΜΑΙ για τις ζημιές σας!
Πηραμε ενα Golf 7.5 GTD!
Το πραμα δεν ειναι καινούριο, ειναι 2018 μοντέλο, έχει 125.000 χλμ και πολλλλλα εξτρα! Και φυσικα, πολλους νεωτερισμους και πολλά... assists!
Για τα οποια, θα πουμε αμεσως παρακάτω! Και φυσικα τι... ρετροφιτ θα κανουμε!
Κατ αρχην το γιατι. Δεν υπαρχει γιατι, φυσικά, περα απο το οτι παντα μου αρεσε το understated elegance που εχει το 7 και ακομα περισσοτερο το 7.5!
Μιλωντας με man math (αντρικα μαθηματικα που θα λεγαν οι κυριες μας!)ειπα το εξης...
Φετος θα κλεισω τα 66. Ζωη ναχω! Ποσα χρονια θα οδηγω ακομα, πες 10; 12; αντε 15!
Ποσων χρονων ειναι το ΜΚ5 μας; Ειναι ηδη 18 χρονων...
Ποσο θα ειναι σε 10, ή 12 ή 15 χρονια που λεγαμε παραπανω;
Αρα... παίρνουμε ενα αμάξι καπως φρεσκότερο, 8ετίας σημερα και ελπιζουμε να αντεξει κι αυτό άλλα 10-12 χρονια μαζί μου!
Και το 5αρι; Τι θα απογινει;
Αυτο... το κατακύρωσε πρώτος και καλύτερος ο γιος μας!
Οπότε... θα χουμε και κοτσαδόρο, αν χρειαστει ποτέ, μια και τουτο δεν εχει...
Οπως λεγαμε, εχει πολλά εξτρα αλλα δεν εχει και... μερικα, που καποιοι κακεντρεχεις θα πουν οτι ειναι ησσονος σημασίας.
Κακα τα ψεματα, αμα δεν εχει φουλ φωτακια... μισό αμαξι πήραμε!
Δε πα να εχει ψηφιακό καντραν με 874 ενδείξεις και ζαλιστική πληθώρα ενδειξεων, φωτάκια δεν έχει! Θα πω παρακάτω τα ρετροφιτ που... αναμενεται να γινουν.
Προς το παρόν μερικά από τα ασίστ!
Εχει ακόμα παρκ ασιστ τελευταιας γενιάς (η περιπου τελευταιας, δεδομενου οτι υπάρχουν πλεον και τα Golf 8 αλλα και 8.5).
Παρολα αυτα, εκτός απο πλαγιο παρκάρισμα κάνει και κάθετο, ειτε με τα μούτρα είτε με το πισω μερος, παρκάρει ΚΑΙ με τρειλερ, ενώ ΞΕπαρκάρει κιόλας!
Εχει launch control, το ανακαλύψαμε (χαζό το ξέρω, αλλα νάχουμε να λέμε!)
Πανω που ζαλιστηκαμε με τα μενού του καντραν, παμε να δούμε 2 ματιές το ραδιο!
Discover Pro II λεγεται και πιθανολογω οτι ειναι 10 ιντσων οθόνη, εχει 657 μενου κι αυτο φυσικα, αλλα και μερικα χρήσιμα πργματα:
Δείχνει χάρτες (ενημερωμένοι 2025), εχει ΒΤ επιτέλους και απο κει ρυθμιζεις τα παντα σχεδόν στο αμαξι.
Πχ φωτισμος εσωτερικου. Καταργηθηκε ο ροοστατης ο τοσο βολικος διπλα στο διακοπτη φωτων και πλεον πρεπει να ψαχνεις 4-5 μενού βάθος να ρυθμισεις τον φωτισμο των οργανων!
Εχει καμερα οπισθοπορείας με μια ανάλυση ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ των κινεζων, κατα την αποψη μου.
Εννοειται ακομα δεν εχω μαθει ούτε τα μισα, ως τώρα, 10 μερες μετα την αγορα και μόλις 145 χλμ στα χέρια μου.
Φυσικα και το... σκαναρα, σιγα μην τ' αφηνα! Ειχε ενα... σφαλμα: Low battery στα κλειδια! Βαλαμε δυο CR2025 και ξεπεραστηκε! Το εδειχνε στο καντραν καθε που εβαζες κλειδι! Μην τυχον και... ξεχαστείς!
Το σαλονι ειναι παραλιγο... εξαιρετικο.
Καθισματα GTI -αλλα χωρις την κοκκινη ριγα στο ταρταν υφασμα. Καταπληκτικη στηριξη, ξεκουραστα, ισως τα καλυτερα καθισματα που εχω κατσει...
Ε καλα, δεν εχει κοκκινη ριγα και μπροστα στη μασκα, ενω και τα λογοτυπα γυρω γυρω ειναι γκρι.
Γερασα μαλλον για να περιμενω τετοια: Δεν εχει τασακι! Ρωτησα στην ΚΑΡΕΝΤΑ. Απαγορευτικα ακριβο! Πηρα απο το... Jumbo, τασακι-ποτηρακι με καπακι φωτιζομενο μάλιστα!
Το αστειο ειναι οτι αφησαν το χωρο που στο 5αρι και 6αρι ηταν το παραδοσιακο τασακι, ανεκμεταλλευτο και ΧΑΣΑΜΕ μια ποτηροθηκη για το τασακι. Ρατσιστικο τουλαχιστον το θεωρω.
Στο πισω καθισμα, κατ αρχην τα καθισματα, οι πλατες δηλαδη, δεν ειναι τελειως φλατ, οπως εχουμε συνηθισει τον παγκο πισω να ειναι, αλλα εχουν τουλαχιστον τα 2 ακριανα αρκετο βαθος, θυμιζοντας λιγο (πολυ λιγο!) μπακετ!
Στο μεσο εχει ενα υποβραχιόνιο πτυσσόμενο, το οποιο ομως δεν γινεται τραμπα με του 5αριου που ειχα βαλει (απο πασσατ!). Τουλαχιστον εχει αποπανω 2 ποτηροθηκες!
Οποτε... εχουμε συνολο τρεις ποτηροθηκες... Υγεια!
Τελος θεωρω εως και απαραδεκτο οτι το μισο σαλονι -το μπροστινο του μερος- ειναι καλυτερα εξοπλισμενο με χαζα φωτακια απο το πισω!
Παραδειγμα: Πισω δεν εχει φωτιζομενα μαρσπιε (οκ, δεν χωρανε πες). Δεν εχει φωτισμο στις χειρολαβες, δεν εχει ambient φωτισμο στο πανω μερος της πορτας και δεν εχει και φωτακια πατωματος.
Καλα, εννοειται, ήδη ερευνωνται ολα αυτα για ρετροφιτ! χα!
κι αλλα κουμπια!
Εδω εχουμε: Αριστερα Mode. Εχει 4 απο δαυτα. Eco, Normal, sport, individual. Διαλεχτε. Στο Εκο υποτιθεται οτι παει να σου κανει... οικονομια! Μολις αφησεις το γκαζι, πεφτουν οι στροφες στις 1000 ανεξαρτητως σχεσης που εχει το κιβωτιο. Ναι ειναι DSG με υγρούς δισκους, ειναι 7ταχυτο πλεον, ουσιαστικα μια νεώτερη και λιγο βελτιωμενη εκδοχη του DQ250 που ειχαμε στο 5αρι.
Το νορμαλ ειναι το βασικο. Το σπορτ ψευτοβαραινει λιγο το απολυτως χειροτερο τιμονι που εχω πιασει. Και δεν εννοω το βολαν, αυτο ειναι μια χαρα... σχεδον! Λεπτο οσο πρεπει, σωστη διαμετρος αλλα ειναι... flat bottom! Γιατι αλλα; Αλλοι... πληρωνουν ακριβα για ενα τετοιο! Ε... στην επαναφορα μου... κοπαναει τις παλαμες!!! Θα το συνηθισω, προφανως!
Μιλαω για την αισθηση. Ειναι σαν να οδηγεις playstation! Απειρως χειροτερο απο το 5αρι που επισης δεν θεωρουσα και καλο. Εδω που τα λεμε, μετα το υδραυλικό του Punto GT του 97, ολα τα νεώτερα ειναι για κλάματα... Οσο περνουν τα χρόνια, τοσο χανεται η αίσθηση. Παμε ομως στα modes.
Τριτη επιλογη το σπορτ. Εδω βαραινει τεχνητα το τιμονι, αλλα παραμενει ελαφρυτερο του 5, "αγριευει" λεει το κιβωτιο, αν και παραμενει βελουδινο, σε οτι επιλογη και να εχεις το λεβιε.
Εχει κι άλλα! Εχει συνθετικο ηχο που οταν πατας βαθια το γκαζι νομιζει οτι ακους κατι σε βενζινη. Βεβαια... ο κοφτης ειναι στις 5100 (ναι τον ειδα, γιατι;!!) οποτε το ευρος δεν εχει σχεση με βενζινοκινητο.
Δε θυμαμαι αν αλλαζει καπως και ο χαρτης του μοτερ, πρεπει να δω τα βιβλια παλι! Αλλη ώρα!
Τελος το individual, που εχω μερικα σε σπορτ, αλλα ΧΩΡΙΣ τον... ηχο!
Κουμπι δευτερο αριστερα το αμφιλεγομενης σημασιας Stop-Start. Βασικα, το εχω απενεργοποιημενο συνεχεια! Ετσι γιατι δε το γουσταρω!
Εχει και ESP off σε δυο σταδια. Εννοειται οτι ως politically correct το ESP δεν απενεργοποιειται τελειως, αλλα αλλαζει καπως τον προγραμματισμο του σε ESP Sport. Η πρωτη επιλογη ειναι ASR οφφ... οκ!
Στη δεξια μερια εχουμε ενα κενο (εκει μπορει να μπει TPMS, που ηδη υπρχει σε καποιο μενου στο ραδιο), παρακατω εχει παρκ ασιστ και αισθ. παρκαρισματος.
Ο δε λεβιες, δεν εχει θεση για το S. Σπρωχνεις πισω το λεβιε, αλλαζει στο καντραν απο D σε S και ο λεβιες παει παλι στη θεση D/S. Δεξια εχει manual τουλαχιστον, οπως εχει και μικροσκοπικα paddles (οπως παντα, δηλαδη!) στο τιμονι.
Πρωτο πρωτο ρετροφιτ:
Δευτερο ρετροφιτ: Πως να παρετε ρευμα με ασφαλεια απο την ασφαλειοθηκη χωρις να μυρισει διοξειδιο του αμπερ!
Με την ευγενική οδηγία του κυρ-Μπάμπη εδω διπλα, του ηλεκτρολόγου της γειτονιας!
Στα οδηγικα τωρα, για το τιμονι και τη θεση οδηγησης που ειναι λες "φτιαγμενη για μενα" ειπα ηδη.
Τι δεν ειπα... δεν εχω δει καμμια σοβαρη μετρηση καταναλωσης, γιατι το αμαξι εχει περασει πολλη ωρα χαζολογωντας, σκαναροντας, παιζοντας με τα μενου, οποτε δεν ειναι ενδεικτικη.
Παρολα αυτα, σε καποιες διαδρομες που εκανα μεχρι "χτες" και με το 5αρι, ειμαι απολυτα ικανοποιημενος, δεδομενου οτι ειναι διλιτρο, ειναι σαφεστατα βαρυτερο απο το 5αρι.
Τι βλεπω: Από 7.5 μεχρι 10. Θα δουμε τι θα δειξει και σε ταξιδι, ή με περισσοτερη και ομαλοτερη χρηση, και οχι τοση ασκοπη οσο τωρα που ειναι καινουριο κοσκινακι μου!!!
Νουμερα παρομοια με το 5αρι, αλλα με ενα μικρό αστερισκο: Στο 5αρι βαζω (εβαζα, σορρυ!) βενζινη 95αρα με -ας πουμε- 1.73, ενω εδω βαζω το "καλο" πετρελαιο οχι το απλο, με 1.67... Οποτε εχουμε και απο κει ενα πιθανο μικρουτσικο ποσοστο οικονομιας!
Οσον αφορα τα ρετροφιτ!
Τι δεν εχει; Ειπαμε μερικα.
Εδω η λιστα με οσα εχω δει. Τι θα κανουμε απο δαυτα αλλο θεμα!
Θερμαινομενα καθισματα. (Δεν ψηνομαι, ειλικρινα. Ειδα ποσο σκληρη δουλεια ειναι στο 5αρι που δεν θελω να το ξανακανω!)
φωτακια εξοδου στις πορτες. Εδω υπαρχει το εξης παράδοξο! Οι εγκεφαλοι στις πισω πορτες ειναι slave στις αντιστοιχες μπροστινες. Ετσι δεν δεχονται κωδικοποιηση και δεν εχουν πινακια, τουλαχιστον για φωτα εξοδου. Αρα... τι κανουμε; Τα βαζουμε οπως βαζαμε στα ΜΚ5 πριν το 2006! Παιρνοντας ρευμα απο την κλειδαρια της πορτας! Ελεος δηλαδη!
Φωτακια στα πισω καθισματα
Φωτακια στις χειρολαβες στις πισω πορτες
Φωτακια ambient στις πισω πορτες
Πιθανα με φιλους να ξεκλειδωσουμε τιποτε χαζα μενού στο ράδιο! Πχ ενα των... επιδοσεων. Μη γελατε, εχει ηδη lap timer στο καντραν!
Χαρη σε φιλους, στις συναντησεις της ομαδας εμαθα 5 πραματα! Βεβαια θα τα εβρισκα στο βιβλιο, πως λεμε RTFM ενα πραμα.
Εχω αρχισει και το διαβαζω παρολα αυτα. Εχει πολλή και χρησιμη πληροφορια.
Παλι με φιλους στη συναντηση, πχ, εμαθα οτι το πορτ μπαγκαζ εχει πατο που αλλαζει υψος!
Βρηκα που ειναι οι καταναλωσεις 1 και 2. Βεβαια, στα φαναρια δυσκολευομαι να... θυμηθω που τις βρηκα!
Βρηκα που ειναι τα μενου για τα διαφορα φωτα και φωτακια...
Τα πρώτα ρετροφιτ!
21.2.2026: Τασακι απο το φιλο μου το Μιχαλη! Το δωρο του για το νεο μας GTD! (φαινεται στο... 2ο ρετροφιτ!)
22.2.2026: Αυτο με το καλωδιο και την κλεμα ειναι προχρονολογημενο πρωταπριλιατικο! χεχε
24.2.2026: Κρεμαστρα σακακιου!
15.3.2026: Τα πρώτα μας ρετροφιτ: Προστατευτικο προφυλακτηρα πίσω, paddles extensions, LED φωτιστικο πορτ μπαγκαζ.
20.3.2026: Αλλαγη καθρεφτη πορτας οδηγου!
22.3.2026: Φωτακια εξόδου!
22.3.2026: Μοντελισμος! Φυσικα και παραγγειλαμε Lexan Golf 7.5!
29.3.2026: Δευτερο φωτακι LED στο πορτ μπαγκαζ!
24.4.2026: Φωτακια footwell πίσω!